Головною метою діяльності психологічної служби закладу освіти є створення оптимальних соціально-психологічних умов для вільного розвитку особистості, забезпечення захисту психологічного здоров’я і підтримки індивідуального розвитку громадянина через широке застосування психологічної науки. Діяльність психолога в школі дозволяє досконало вникнути в шкільне життя, максимально сприяти розвитку підростаючої особистості.
Основними видами діяльності психологічної служби ЗНЗ є:
- діагностика - психологічне обстеження учнів, педагогічних працівників, батьків, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
- корекція - здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
- реабілітація - надання психолого-педагогічної допомоги учнів, педагогічних працівників, батьків, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
- профілактика - своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
- прогностика - розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.
Основними напрямками роботи шкільного психолога є:
- Реалізація науково-методичної проблеми, над якою працює педагогічний колектив школи «Створення умов для самопізнання, саморозвитку, самореалізації особистості учасників навчально-виховного процесу через реалізацію ідей життєтворчості»
Реалізація науково-методичної проблеми, над якою працює практичний психолог школи «Психологічне вивчення педагогічних конфліктів».
- Формування ключових компетентностей учнів.
- Сприяння процесу адаптації дітей до школи.
- Надання психолого-педагогічної допомоги дітям, які пережили (переживають) втрату батьків або близьких родичів внаслідок військових дій, із числа внутрішньо-переміщених осіб, із сімей АТО та ін.; біженцям, переселенцям, тимчасово переміщеним із зони АТО, АР Крим та м. Севастополя, які перебувають у кризовій ситуації з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності та потребують цільового психологічного супроводу.
- Своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунків, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі.
- Навчання учнів та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
- Сприяння превентивному вихованню, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я, профілактика алкоголізму, наркоманії, СНІДу, злочинності серед неповнолітніх.
- Профілактика насильства в шкільному середовищі та в сім’ях учнів.
- Здійснення психолого-медико-психологічних методів з метою усунення відхилень у психофізичному розвитку та поведінці, схильностей до правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки.
- Сприяння формуванню позитивної мотивації навчання учнів.
- Виявлення обдарованих учнів.
- Підвищення рівня психологічних знань, надання допомоги у формуванні ключових компетентностей вчителів, представників адміністрації навчального закладу.
- Здійснення профорієнтації школяра з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей.
- Вивчення індивідуальних особливостей дітей з особливими потребами, розробка алгоритму взаємодії педагогічних працівників як у межах навчального закладу, так і поза його межами щодо забезпечення потреб вихованців та учнів.
Практичний психолог Гавриленко Світлана Миколаївна:
- бере участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, збереження їх повноцінного психічного здоров'я;
- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності учнів, педагогічних працівників, батьків, до навчання та сприяє їх адаптації до нових умов навчально-виховного процесу, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
- розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів, педагогічних працівників, батьків;
- сприяє вибору учнями професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готує учнів до свідомого життя; здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед підлітків;
- проводить психологічну діагностику і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки учнів;
- формує психологічну культуру учнів, педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх замінюють, консультує з питань психології, її практичного використання в організації навчально-виховного процесу.
Попередження жорстокості та правопорушень:
Цикл тренінгових занять щодо профілактики правопорушень
цикл тренінових занять щодо профілактики правопорушень
Як не потрапити в ситуацію торгівлі людьми
Виховна година «Попередження торгівлі людьми»
Презентація:
Робота з батьками:
Батьківські збори:
Вплив соціально-політичної ситуації в країні на дитячу психіку
10 помилок у батьківському вихованні
Безпека в дітей Інтернеті
Презентації:
10 помилок у батьківському вихованні
вплив соціально політичної ситуації в країні на дитячу психіку