Умови доступності школи для навчання осіб з особливими потребами

         У широкому розумінні доступність навчального процесу – це усунення існуючих бар’єрів, які заважають дитині з особливими потребами користуватися своїм правом на освіту. Говорячи про доступність, ми зазвичай розглядаємо три її складові: архітектура, транспорт та інформація, які тісно пов’язані між собою.

У 2017/2018 навчальному році в школі організовано навчання за індивідуальною програмою  для шести учнів з особливими потребами.

Організація роботи відповідно до потреб учнів

  • Забезпечення підручниками більш простими для читання (для дітей з розумовими порушеннями).

Ø Використання маркерів для виділення важливої інформації.

Ø Забезпечення двома комплектами підручників (для шкільних та домашніх завдань).

Ø Використання карток для запису головних тем.

Ø Надання учням списку питань для обговорення перед початком читання тексту.

Ø Скорочення завдань, пов’язаних з відпрацюванням каліграфії.

Ø Альтернативні завдання на заміну вправ з каліграфії – ліплення, малювання тощо.

Ø Маркування завдань у підручниках.

Ø Забезпечення зворотного зв’язку щодо кожного завдання.

Ø Надання завдань, альтернативних великим письмовим завданням. Наприклад, зробити усне повідомлення з теми.

Ø Відсутність у класі відволікаючих предметів. Наприклад, мобільного телефону.

Ø Поетапне роз’яснення завдань.

Ø Забезпечення достатнього простору між партами.

Ø Забезпечення аудіовізуальними технічними засобами навчання.

Ø Зміна видів діяльності.

Ø Надання додаткового часу для завершення завдання.

Ø Використання листків із завданнями, які потребують мінімального заповнення.

Ø Використання вправ з пропущеними словами/реченнями.

Ø Забезпечення учнів копією конспекту теоретичного матеріалу.

  • Забезпечення учнів друкованою копією завдань, які пишуться на дошці.

ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

  • Використання індивідуальної шкали оцінок відповідно до успіхів та затрачених зусиль.

* Оцінка за кожний день з метою виведення оцінки за семестр.

* Акцентування уваги на гарних оцінках.

* Дозвіл переробити/перекласти завдання, з яким учень не впорався.

  • Повторне оцінювання вже перероблених завдань.