Умови доступності школи для навчання осіб з особливими потребами
У широкому розумінні доступність навчального процесу – це усунення існуючих бар’єрів, які заважають дитині з особливими потребами користуватися своїм правом на освіту. Говорячи про доступність, ми зазвичай розглядаємо три її складові: архітектура, транспорт та інформація, які тісно пов’язані між собою.
У 2017/2018 навчальному році в школі організовано навчання за індивідуальною програмою для шести учнів з особливими потребами.
Організація роботи відповідно до потреб учнів
- Забезпечення підручниками більш простими для читання (для дітей з розумовими порушеннями).
Ø Використання маркерів для виділення важливої інформації.
Ø Забезпечення двома комплектами підручників (для шкільних та домашніх завдань).
Ø Використання карток для запису головних тем.
Ø Надання учням списку питань для обговорення перед початком читання тексту.
Ø Скорочення завдань, пов’язаних з відпрацюванням каліграфії.
Ø Альтернативні завдання на заміну вправ з каліграфії – ліплення, малювання тощо.
Ø Маркування завдань у підручниках.
Ø Забезпечення зворотного зв’язку щодо кожного завдання.
Ø Надання завдань, альтернативних великим письмовим завданням. Наприклад, зробити усне повідомлення з теми.
Ø Відсутність у класі відволікаючих предметів. Наприклад, мобільного телефону.
Ø Поетапне роз’яснення завдань.
Ø Забезпечення достатнього простору між партами.
Ø Забезпечення аудіовізуальними технічними засобами навчання.
Ø Зміна видів діяльності.
Ø Надання додаткового часу для завершення завдання.
Ø Використання листків із завданнями, які потребують мінімального заповнення.
Ø Використання вправ з пропущеними словами/реченнями.
Ø Забезпечення учнів копією конспекту теоретичного матеріалу.
- Забезпечення учнів друкованою копією завдань, які пишуться на дошці.
ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ
- Використання індивідуальної шкали оцінок відповідно до успіхів та затрачених зусиль.
Оцінка за кожний день з метою виведення оцінки за семестр.
Акцентування уваги на гарних оцінках.
Дозвіл переробити/перекласти завдання, з яким учень не впорався.
- Повторне оцінювання вже перероблених завдань.