ПРОГРАМА

ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО   ВИХОВАННЯ

          УЧНІВ ЧОРТКІВСЬКОЇ  ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ 

                               ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2

НА ПЕРІОД 2017 – 2022 РОКИ

 

 

ХАРАКТЕРИСТИКА  ПРОГРАМИ

 

1.Назва:       

                  «Програма військово-патріотичного виховання учнів Чортківської       загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 на період 2016-2021 рр.»

2. Підстава для розроблення:

                   Конституція України, Концепція громадянського виховання, Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.

3. Мета:

      Формування особистості громадянина і патріота України з ціннісними поглядами, орієнтація, установка, мотивами діяльності і поведінки.

4. Термін виконання:  2017 - 2022 роки

5. Етапи виконання: щорічно

6. Очікувані результати :

       Виконання Програми дозволить сформувати систему патріотичного виховання, яка  забезпечить  оптимальні  умови  розвитку  у  кожного  юнака  і   дівчини вірність   Батьківщині,  готовності   приносити   користь  суспільству   і  державі, розвиток, потреби   у   пізнанні  культурно-історичних  цінностей, стимулювання творчої активності. Усвідомлення взаємозв¢язків  між  індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю.

 

Загальні положення

 

І. Обґрунтування необхідності прийняття Програми

       Дана програма  розроблена у відповідності:

- Конституції України;

- Концепції громадянського виховання;

- Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2022 роки;

- Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;

- Концепції допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.

        Військово-патріотичне  виховання – це систематична цілеспрямована педагогічна діяльність щодо формування в учнів високої патріотичної свідомості, почуттів вірності своїй батьківщині, готовності до виконання свого громадського обов¢язку, яка будується на принципах:

- відкритості;

- виховання через соціальну значущу діяльність виховного процесу;

- інтеграції зусиль усіх учасників.

       Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.

 

ІІ. Мета Програми

     Формування особистості громадянина і патріота України з  ціннісними поглядами, орієнтаціями, установками, мотивами діяльності і поведінки.

 

ІІІ. Задачі  Програми:

- проведення  організаторської діяльності для створення ефективної системи  військово-патріотичного виховання школярів;

- формування ефективної системи військово-патріотичного виховання, яка забезпечить оптимальні умови розвитку у кожного юнака і дівчини вірності Батьківщині, готовності приносити користь суспільству і державі;

- утвердження  в  свідомості  і  почуттях  юнаків і дівчат патріотичних цінностей, поглядів, виховання  поваги до культурного і історичного минулого України, до традицій рідного краю;

- розвиток  в  учнів  потреби  у  пізнанні  культурно-історичних  цінностей, стимулювання творчої активності.

 

ІV. Основні направлення щодо реалізації Програми

1. Розробка заходів, направлених на патріотичне виховання в урочний час.

2. Позакласна діяльність як умова виховання військового патріотизму  в учнів школи.

 

 

 

 

V. Заходи щодо реалізації військово-патріотичного виховання учнів школи

№ п/п

Назва заходів

Термін виконання

Відповідальні

І. Заходи, направлені на військово-патріотичне виховання в урочний час

1.

Проведення уроків, факультативів, гуртків, курсів за вибором, додаткових занять за державними й авторськими програмами з військово-патріотичного виховання: «Захист Вітчизни», «Зірниця», «Школа безпеки».

Щорічно

Вчителі предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків, факультативів

2.

Проведення інтегрованих уроків історії і літератури щодо патріотичної тематики.

Щорічно

Вчителі історії та літератури

3.

Проведення бібліотечних уроків.

Щорічно

Вчителі історії та літератури, бібліотекар школи

4.

Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду із зазначеної проблеми.

2017-2022 рр.

Адміністрація школи, педагогічний колектив

5.

Вивчення та апробація сучасних педагогічних технологій з військово-патріотичного виховання.

2017-2022 рр.

Заступник з ВР, педагогічний колектив

6.

Презентація науково-методичної літератури із військово-патріотичного виховання.

2017 рік

Заступник з ВР, бібліотекар школи

ІІ. Позакласна діяльність як умова  виховання військового патріотизму

2.1. Проведення масових заходів

1.

Заходи, присвячені річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні.

Квітень, травень щорічно

Заступник з ВР

2.

Проведення Тижня козацької слави та патріотичного виховання.

Жовтень, щорічно

Заступник директора з ВР, вчителі предмета «Захист Вітчизни»

3.

Участь у шкільних і районних заходах до Дня Збройних Сил України.

Грудень, щорічно

Вчителі предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків

4.

Організація зустрічей з випускниками вищих військових училищ.

Щорічно

Заступник директора з ВР

5.

Екскурсії до краєзнавчого музею учнів школи .

Щорічно

Класні керівники

6.

Зустріч з представниками військкомату.

Щорічно

Заступник директора з ВР, вчитель предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків

7.

Заходи,  присвячені річниці Революції Гідності, вшануванню героїв Небесної Сотні.

Щорічно

Заступник директора з ВР, педагог-організатор

8.

Постійно  діючі  та тематичні виставки – огляди  мемуарної та історичної літератури, огляди періодичних видань, літературні огляди.

Протягом 2017-2022 років

Бібліотекар

9.

Участь у фестивалі-конкурсі патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва «Свята Покрова».

Листопад,

щорічно

Заступник директора з ВР, педагог-організатор, вчитель музики, класні керівники.

10.

Створення експозиційних стендів та наочності, присвячених історичним постатям України, патріотам України, землякам-героям.

Щорічно

Вчителі-предметники, бібліотекар школи

11.

Проведення історичних екскурсій, вечорів, зустрічей з ветеранами ІІ Світової війни, воїнами АТО, літературно-історичних годин за темами: «У боях за Україну», «І в пам’яті, і в серці назавжди», «Уклін переможцям», «Ніхто не забутий, ніщо не забуто», «Герої не вмирають», «Пам’ятай,Україно, своїх героїв, Тих, хто на коліна вставати не хотів..»

2017-2022 роки

Заступник директора з ВР, вчителі історії, літератури, класні керівники

12.

Перегляд художніх, хронікально-документальних фільмів про ІІ Світову війну, Революцію Гідності, АТО.

2017-2022 роки

Вчителі історії

13.

Висвітлення у засобах масової інформації ходу заходів з військово-патріотичного виховання.

Щорічно

Заступник директора з ВР

2.2. Фізкультурно-оздоровча і військово-спортивна діяльність

1.

Участь у міській спартакіаді.

Щорічно

Учителі фізкультури

2.

Дні здоров¢я та спортивні змагання з різних  видів спорту.

Згідно графіка спортивно-масових заходів

Учителі фізичної культури

3.

Робота спортивних гуртків.

Протягом навчального року

Керівники гуртків

4.

Участь у  зборах–змаганнях юних рятувальників «Школа безпеки».

 

Квітень, щорічно

Керівник гуртка, вчителі предмета «Захист Вітчизни»

5.

Участь у дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»).

Травень, щорічно

Учителі предмета «Захист Вітчизни», вчителі фізичної культури, географії

2.3. Краєзнавство

1.

Робота над проектом «Книга звитяги Євромайдану».

Протягом навчального року

Педагог-організатор

2.

Участь у краєзнавчо-народознавчій експедиції учнівської молоді «Любіть  Україну вишневу свою» під гаслом «Сила нескорених»

в рамках Всеукраїнського руху учнівської  молоді «Моя земля - земля моїх батьків».

 

2017 р.

Вчитель історії

3.

Участь у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина - Україна».

2017- 2018 н.р.

Вчителі історії, географії

4.

Організація походів, екскурсій рідним краєм.

Щорічно

Заступник директора з ВР

5.

Оформлення куточків бойової слави, пам’яті Героїв Небесної Сотні.

2017 -2018 н.р.

Вчителі історії, керівник гуртка військово-патріотичного напрямку, класні керівники

2.4. Суспільно-корисна праця

1.

Проведення прибирання класних кімнат, закріпленої території школи, благоустрій.

Протягом навчального року

Класні керівники

2.

Підтримання спортивного майданчика, майданчика для стройових вправ.

Протягом року

Вчителі фізичної культури, вчитель предмета «Захист Вітчизни»,

завгосп

3.

Акції «Турбота», «Милосердя», «Подаруй квіти ветерану», «Оберіг для воїна».

Щорічно

Педагог-організатор

ІІІ. Навчально-матеріальна база

1.

Створення кабінету «Захисту Вітчизни».

2017 р.

Вчитель

предмета «Захист Вітчизни»

2.

Поповнення кабінету навчальними експонатами.

2017-2022 рр.

Вчитель предмета «Захист Вітчизни»,

керівник гуртка