ПРОГРАМА
ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
УЧНІВ ЧОРТКІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ
ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
НА ПЕРІОД 2017 – 2022 РОКИ
ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ
1.Назва:
«Програма військово-патріотичного виховання учнів Чортківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 на період 2016-2021 рр.»
2. Підстава для розроблення:
Конституція України, Концепція громадянського виховання, Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Програма «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепція допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.
3. Мета:
Формування особистості громадянина і патріота України з ціннісними поглядами, орієнтація, установка, мотивами діяльності і поведінки.
4. Термін виконання: 2017 - 2022 роки
5. Етапи виконання: щорічно
6. Очікувані результати :
Виконання Програми дозволить сформувати систему патріотичного виховання, яка забезпечить оптимальні умови розвитку у кожного юнака і дівчини вірність Батьківщині, готовності приносити користь суспільству і державі, розвиток, потреби у пізнанні культурно-історичних цінностей, стимулювання творчої активності. Усвідомлення взаємозв¢язків між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю.
Загальні положення
І. Обґрунтування необхідності прийняття Програми
Дана програма розроблена у відповідності:
- Конституції України;
- Концепції громадянського виховання;
- Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2022 роки;
- Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
- Концепції допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді.
Військово-патріотичне виховання – це систематична цілеспрямована педагогічна діяльність щодо формування в учнів високої патріотичної свідомості, почуттів вірності своїй батьківщині, готовності до виконання свого громадського обов¢язку, яка будується на принципах:
- відкритості;
- виховання через соціальну значущу діяльність виховного процесу;
- інтеграції зусиль усіх учасників.
Програма орієнтована на всі навчально-вікові групи учнів, колектив педагогів і батьків.
ІІ. Мета Програми
Формування особистості громадянина і патріота України з ціннісними поглядами, орієнтаціями, установками, мотивами діяльності і поведінки.
ІІІ. Задачі Програми:
- проведення організаторської діяльності для створення ефективної системи військово-патріотичного виховання школярів;
- формування ефективної системи військово-патріотичного виховання, яка забезпечить оптимальні умови розвитку у кожного юнака і дівчини вірності Батьківщині, готовності приносити користь суспільству і державі;
- утвердження в свідомості і почуттях юнаків і дівчат патріотичних цінностей, поглядів, виховання поваги до культурного і історичного минулого України, до традицій рідного краю;
- розвиток в учнів потреби у пізнанні культурно-історичних цінностей, стимулювання творчої активності.
ІV. Основні направлення щодо реалізації Програми
1. Розробка заходів, направлених на патріотичне виховання в урочний час.
2. Позакласна діяльність як умова виховання військового патріотизму в учнів школи.
V. Заходи щодо реалізації військово-патріотичного виховання учнів школи
№ п/п |
Назва заходів |
Термін виконання |
Відповідальні |
І. Заходи, направлені на військово-патріотичне виховання в урочний час |
|||
1. |
Проведення уроків, факультативів, гуртків, курсів за вибором, додаткових занять за державними й авторськими програмами з військово-патріотичного виховання: «Захист Вітчизни», «Зірниця», «Школа безпеки». |
Щорічно |
Вчителі предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків, факультативів |
2. |
Проведення інтегрованих уроків історії і літератури щодо патріотичної тематики. |
Щорічно |
Вчителі історії та літератури |
3. |
Проведення бібліотечних уроків. |
Щорічно |
Вчителі історії та літератури, бібліотекар школи |
4. |
Вивчення, узагальнення та впровадження передового педагогічного досвіду із зазначеної проблеми. |
2017-2022 рр. |
Адміністрація школи, педагогічний колектив |
5. |
Вивчення та апробація сучасних педагогічних технологій з військово-патріотичного виховання. |
2017-2022 рр. |
Заступник з ВР, педагогічний колектив |
6. |
Презентація науково-методичної літератури із військово-патріотичного виховання. |
2017 рік |
Заступник з ВР, бібліотекар школи |
ІІ. Позакласна діяльність як умова виховання військового патріотизму |
|||
2.1. Проведення масових заходів |
|||
1. |
Заходи, присвячені річниці Перемоги у Великій Вітчизняній війні. |
Квітень, травень щорічно |
Заступник з ВР |
2. |
Проведення Тижня козацької слави та патріотичного виховання. |
Жовтень, щорічно |
Заступник директора з ВР, вчителі предмета «Захист Вітчизни» |
3. |
Участь у шкільних і районних заходах до Дня Збройних Сил України. |
Грудень, щорічно |
Вчителі предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків |
4. |
Організація зустрічей з випускниками вищих військових училищ. |
Щорічно |
Заступник директора з ВР |
5. |
Екскурсії до краєзнавчого музею учнів школи . |
Щорічно |
Класні керівники |
6. |
Зустріч з представниками військкомату. |
Щорічно |
Заступник директора з ВР, вчитель предмета «Захист Вітчизни», керівники гуртків |
7. |
Заходи, присвячені річниці Революції Гідності, вшануванню героїв Небесної Сотні. |
Щорічно |
Заступник директора з ВР, педагог-організатор |
8. |
Постійно діючі та тематичні виставки – огляди мемуарної та історичної літератури, огляди періодичних видань, літературні огляди. |
Протягом 2017-2022 років |
Бібліотекар |
9. |
Участь у фестивалі-конкурсі патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва «Свята Покрова». |
Листопад, щорічно |
Заступник директора з ВР, педагог-організатор, вчитель музики, класні керівники. |
10. |
Створення експозиційних стендів та наочності, присвячених історичним постатям України, патріотам України, землякам-героям. |
Щорічно |
Вчителі-предметники, бібліотекар школи |
11. |
Проведення історичних екскурсій, вечорів, зустрічей з ветеранами ІІ Світової війни, воїнами АТО, літературно-історичних годин за темами: «У боях за Україну», «І в пам’яті, і в серці назавжди», «Уклін переможцям», «Ніхто не забутий, ніщо не забуто», «Герої не вмирають», «Пам’ятай,Україно, своїх героїв, Тих, хто на коліна вставати не хотів..» |
2017-2022 роки |
Заступник директора з ВР, вчителі історії, літератури, класні керівники |
12. |
Перегляд художніх, хронікально-документальних фільмів про ІІ Світову війну, Революцію Гідності, АТО. |
2017-2022 роки |
Вчителі історії |
13. |
Висвітлення у засобах масової інформації ходу заходів з військово-патріотичного виховання. |
Щорічно |
Заступник директора з ВР |
2.2. Фізкультурно-оздоровча і військово-спортивна діяльність |
|||
1. |
Участь у міській спартакіаді. |
Щорічно |
Учителі фізкультури |
2. |
Дні здоров¢я та спортивні змагання з різних видів спорту. |
Згідно графіка спортивно-масових заходів |
Учителі фізичної культури |
3. |
Робота спортивних гуртків. |
Протягом навчального року |
Керівники гуртків |
4. |
Участь у зборах–змаганнях юних рятувальників «Школа безпеки».
|
Квітень, щорічно |
Керівник гуртка, вчителі предмета «Захист Вітчизни» |
5. |
Участь у дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»). |
Травень, щорічно |
Учителі предмета «Захист Вітчизни», вчителі фізичної культури, географії |
2.3. Краєзнавство |
|||
1. |
Робота над проектом «Книга звитяги Євромайдану». |
Протягом навчального року |
Педагог-організатор |
2. |
Участь у краєзнавчо-народознавчій експедиції учнівської молоді «Любіть Україну вишневу свою» під гаслом «Сила нескорених» в рамках Всеукраїнського руху учнівської молоді «Моя земля - земля моїх батьків».
|
2017 р. |
Вчитель історії |
3. |
Участь у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина - Україна». |
2017- 2018 н.р. |
Вчителі історії, географії |
4. |
Організація походів, екскурсій рідним краєм. |
Щорічно |
Заступник директора з ВР |
5. |
Оформлення куточків бойової слави, пам’яті Героїв Небесної Сотні. |
2017 -2018 н.р. |
Вчителі історії, керівник гуртка військово-патріотичного напрямку, класні керівники |
2.4. Суспільно-корисна праця |
|||
1. |
Проведення прибирання класних кімнат, закріпленої території школи, благоустрій. |
Протягом навчального року |
Класні керівники |
2. |
Підтримання спортивного майданчика, майданчика для стройових вправ. |
Протягом року |
Вчителі фізичної культури, вчитель предмета «Захист Вітчизни», завгосп |
3. |
Акції «Турбота», «Милосердя», «Подаруй квіти ветерану», «Оберіг для воїна». |
Щорічно |
Педагог-організатор |
ІІІ. Навчально-матеріальна база |
|||
1. |
Створення кабінету «Захисту Вітчизни». |
2017 р. |
Вчитель предмета «Захист Вітчизни» |
2. |
Поповнення кабінету навчальними експонатами. |
2017-2022 рр. |
Вчитель предмета «Захист Вітчизни», керівник гуртка |